Çilekli Yagsız Kek

yagsiz tatli cilekli kek tarifi

Mis kokulu çilekleri tezgahlarda görünce ne yapsam ben bunlarla diye düşündüm ve her zamanki gibi kolay ama farklı bir tarifin peşine düştüm :) Ayrıca çilekler mis kokulu ama tatları resmen yok, kağıt gibi bişey. Şöyle organik doğal ne bileyim dağ çileği falan bulursanız sakkın kaçırmayın derim. Kekin tadını inanılmaz etkiliyor. 

Genelde yapımı pratik, şöyle en fazla yarım saat içinde fırına atabileceğim tarifler ilgimi çekiyor. Ayrıca hafif olması da önemli. Yağlı yemeklere bayılıyorum ama mideme çok dokunuyor. Dolayısıyla havuçlu-tarçınlı kekte olduğu gibi bu tarifin de yağsız olması avantaj benim için. 

Malzemeler
1 ölçü toz şeker
3 yumurta
1 ölçü un
1 çay kaşığı karbonat
İsteğe göre aroma eklenebilir
ve tabi ki 1 ölçü çilek
*Burda ölçüden kastım şöyle birşey. Bu bir bardak olabilir kase olabilir. Size kalmış yani. Ben kahve kupası kullandım örneğin. 

Fazla şekerli olmasını istemiyorsanız şöyle ucundan azıcık şekeri kısabilirsiniz. Ben öyle yaptım. Bu ikinci denememdi çünkü. Damak zevkime göre değişiklikler yaptım tarifte. Yumurtaları ve şekeri azıcık köpük köpük olana kadar 3-5 dk çırpıyoruz. Eleyerek unu ekliyoruz üzerine ve karbonatı. Son zamanlarda keklerde kabartma tozunu neredeyse hiç kullanmamaya başladım. 1 çay kaşığı karbonat daha güzel sonuç veriyor bence. Ardından aroma eklemek istiyorsanız ekleyebilirsiniz. Ben dr.oetker'in şu minik şişelerdeki aromalarından rom kullandım, o minik şişenin yarısını. Limon kabuğu rendesi kullanılabilir, toz vanilin vs zevkinize göre hepsi kullanılabilir :)

Hı unutmadan şekerliye azıcık tuz, tuzluya da azıcık şeker atmazsak olmaz:) Yani şöyle bi çimdik de tuz atıverin içine. Son olarak çileklerimizde sıra. Bir çileği dört parçaya bölerek birazda ölçüden fazlasını kullandım ben, bol olsun dedim :p sonra birazcık unladım onları fazla dibe çökmesinler diye. Onları da malzemeye ekleyip hafifçe çilekleri ezmeden karıştırdık mı iş tamam. Yağladığımız azıcık geniş bir tepsi yada kalıp kullanırsak daha güzel olur. İnce olduğunda içini daha güzel alıyor. 
175 derecede sanırım 30-40 dakikada pişti. 20dk sonra fırını açıp kontrol ederek piştiğinden emin olunca çıkarabiliriz.

Serviste de üzerine pudra şekeri serptim ve bir çilek kondurdum afiyetle yedik :) 
Size de afiyet olsun.


http://miladannotlar.blogspot.com.tr/

2 yorum: